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j-sommes à ch-min perdu

j-sommes à ch-min perdu

 

Ah, mais cha, j'pouvons bié l'dire à çu moment. Des feis cha peut ête su sei-mêime quand qu'no veit pin comment s'en sorti dans sa vie, qu'no s'artrouve dans la dégaine sans queuqu'un pou donner l'coup d'main. Mais çu coup-là est aôte chose qui prend tout l'payis, qui part de tous les côtés, pou c'mencher des ronds-points oyou qu'd'aucuns automobilisses is ont prins l'coup d'sang amprés qu’d'avei fait leu compte suite aux taxes su l'coco à mette. Engoncés dans leu gilet jaune is rient jaune étou fache à tout cha qui leu tumbe eud'sus, qui vient d'un governement qu'is vodraient mêime foute bas. Les pus r'montés qui n'ont jusque-là l'font veir dans les villes oyou qu'is s'gênent pin pou tout briscailler pis surtout s'en prende à la police qui r'présente l'orde qu'is veulent pus entende paler.

Embringués qu'is sont comme s'aôtes dans l'modernisse, mais pè capâbes de s'payer tout cha que l'commerce leu pousse à cosommer, is vivent pou biaôcoup à crédit dans leu catégorie, à s'artrouver sans l'sou eul quinze du mouès passè. Is leu disent pauves mais équipés à la moderne quand mêime is ont pus rien à veir aveu les siennes d'aôtefeis qui vivaient de rien, en loques, qui baissaient leu têite pa d'vant l'riche. « Quiquech'est qu'i nos conte c't'i-là, il a pè l'sou ! » qu'no pouvait entende su un qu'osait r'clamer ou oco faisait sen malin.

Beh oui, est hureû qu'les temps ont changè, les nouveaux pauves en jaune, is font leus commissions aux mêimes plaches qu'les plus cossus, putôt dans les grandes seurfaches qu’is s'aient biétôt prêts à foute en l’ai comme eul commerce de lusque qu’is peuvent pè veir. Est là qu'est pus difficile à les coprende : is s'y fornissent-i pin pou avei des pri ? Pis is sont branchés su l'internet comme tout l'monde, mais, cha qu'est pus pareil à c't'heu : is sont pus éducaillés qu'aôtefeis pou t'ni têite aux governants quand qu’is vèyent bié qu'au-d'sus d'leus aôtes, y a les siennes qui puchent l'ergent sans payer l'impôt qu’is dévraient, D'nos jous tout s'sait, aussite cha gueule toujou pusse, conte l'injustice comme l'inégalitè.

Eul pus drôle, fachon d'paler, d'aucuns vodraient foute bas l'état, sa politique, bié sûr eul président qu'a pè vu v'ni, qui prénait tout çu malva de haut, r'penser la sociétè, pour cha fonder eune "démocratie participative" qu'is disent oyou qu'tout l'monde, pis surtout leus aôtes, is éraient leu mot à dire su tout ! Pou mei est à veir, mais j'creirais bié qu'si cha s'fait, no v'là embrigadè dans un système pè crèyâbe oyou que rien pourra ête d'cidè fache à trop de r'clamations dans tous les sens. Is veulent pin nous foute bas quand mêime ?

Cha qu'est nouveau dans les manifs d'à c't'heu, est la fachon d'fai. Cha part sans crier gare pisque ch'est pin déclarè, organisè seument pa l'informatique aveu ses réseaux. Is s'palent tout l'temps entre eux eud tout partout, est du vite fait, pis la police arrive à peine à cotrôler cha qu'is manigancent. Comme cha is crèyent qu'is ont l'pouvoueir d'forcher eul governement à s'mette à g'noux pa d'vant leus aôtes qui braillent qu'is sont tout l'peuple. Pou l'moment l'restant bouge pin malgré qu'l'économie n'a prins un sacré coup, aveu des jornèyes eud travail perdues pou biaôcoup qui sont pét-ête oco pus mal lotis.

Du coup, si j'nommons c'te grande crise eune révolution, pour sûr qu'cha entraine des dégâts mais va fallei payer pou l'bien qu'cha peut apporter à la marche du payis. Courâge aux Marcheûs du Pouvoueir qui vont leu mette au boulot, pis d'la réflexion pou l'Peuple qu'est pa drié la révolte...

Gérard Tailleux, U. R.C. Saint-Maclou-de-Folleville

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