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Qui creire a c-t-heu

Qui creire a c-t-heu?

 

Dans l'temps, d'queuqu'un qu'était dans la dégaine, qu'cha seit su sa santè ou dans ses affais, no pouvait s'di qu'si i crèyait malgré tout, mêime si i mettait pè souvent l'pied à l'église, i supportrait miû sa misère. Beh oui, y avait des feis qu'i restait pus qu'à s'en r'mette au Bon Dieu pou échayer d's'en sorti. Autrement ?

An'hi qu'la vie a d'venu pus copliquèe, pis qu'biaôcoup n'en sont r'venus d'ces crèyances, vu que j'vèyons bié qu'ch'est l'homme qui domine tout, qui cotrôle tout, no peut bié veir cha qu’i’n est en vrai. Pou nos aôtes d'la belle France qui se r'dréchait dans l'monde, mais que j'sommes mal partis dans c'te grande crise, à en perde la raison, à pus saveir oyou qu’o’n est, dans çu payis en plein malva !

Euj vivons drôle à çu moment, putôt au calme tout à nos occupations padant la s'maine, cha dedpis v'là des mouès, mais l'ventredi arrivant, vont r'commencher l's arias. Oyou qu'is sont çu samedi pis qui qu'is vont co fai ? Cobien qu'cha va co nos coûter vu qu'j'allons payer la casse ? En fache eul pouvoir, i sembe pè pouvoir i fai queuque chose. I va-ti s'cotenter d'attende qu’is le calment pis lâcher les sous pou soulager l'commerce qu'est à r'tour ?

Des grandes grèves, je ‘n ons connu, d'jà sitôt amprés la guerre, qu'ont des feis mal tournè. As avaient leus raisons : la révolte du pauve qui veut sa part du gâteau. En souèchante-huit, cha a étè pus louin. Il était-i pin question d'la sociètè à r'fai étou ? Mais l's étudiants comme euls ouvériers is voulaient pin tout foute bas comme d'nos jous. Cha portait putôt su z-idèyes : "Interdit d'interdire" ou "Faites l'amour, pas la guerre". L'payis s'est r'prins amprés cha, mais i’n est restè dans les têites.

Çu coup là, il est coplètement dépassè, pis je l'sommes étou. Cha peut-i aller oco pus louin ? D'aucuns qu'ont pin décrochè d'la manif is cotinuent d'gueuler qu'is veulent tout foute bas d'note société, d'note république. Mêime y mette l'Président au poteau ! Pour sûr qu'au c'menchement is pouvaient avei leus raisons d'pè ête cotents. Mais aveu l'temps cha a prins des proportions pè crèyâbes. A les entende : « tout foute en l'ai, pis l'remplacher. » Comment ? Is savent-i, leus aôtes, governer un peuple de souèchante-six millions ?

En tous les cas est bié dedpis leu coup qu'tout s'artrouve r'mis en question, pou un bien, pou un mieux qu'i s'dit. I’n a si tant qu'était en attente que l'payis tolérait, mais qui d'venait pus t'nâbe, surtout tout cha qui profitait qu'aux ceuses d'en haut. Mais comme tout a eune fin, la sociétè qui s'y r'trouve pus va-ti rev'ni au calme en gagnant un peu pus d'égalitè, pis en r'trouvant l'orde v'nant d'un pouvoir acceptè pis soutenu pa l'pus grand nombe ? Sans quoi l'batè s'sait pè louin d'couler.

Pou fini j'devons vite prende eul problème à bout d'bras en pensant à nos jeunes qui vèyent leus ainés qu'no peut pus arr'ter, mais qui savent pè trop oyou qu'cha va les m'ner. En tous les cas la sociétè à costruire alle est étou pou leu donner eune plache. Fadrait qu'a donne l'exempe, mais est-i possibe ?

Gérard Tailleux

Saint Maclou de Folleville, U.R.C.

Ventredi : vendredi ;Qu’is le calment : qu’ils se calment.

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