Créer un site internet

A chaque époque cha méthode

Asteu dans z-écoles, cha a bié changè. Mas à note époque était pin la mêime chose ! Faulait cacher dreit, pin paler en classe, seurtout pin l’cauchouès. Seul’ment no avait d’la cochidération pou note maîte, ou note maîtrèche.

Aveuc nos plaudes grises, pis nos cartes, no dévalè la cavèye por artrouver les garchons pis les filles du véisinage. Enchembe no gagnait l’école commeunale.

Alègnè en rang, au son d’la cloche, no rentrait dans la classe ; la jornèye pouvait c’mancher. Quaisè à note pupite, en çu temps là, ch’est aveuc eune pleume sergent major fixèye au bout d’un porte-pleume, trempèye dans l’encre violette eud l’encrier en porcelaïne, qu’no apprénait à écri. Buvard sous la main, no s’appliquait dans les pleins pis les déliès ; gare aux taques ! Ou alors était aveuc un porte-mène su des ardouèses. Eune éponge dans eune tite boîte nos sarvait pou effacher les trompes. No avait pin d’tablette comme anhuy ! Ch’était eune aôte époque.

Tout cha pou vos dit que l’tit Farnand, eul jou qu’il a rencontrè cha boune-amie, Mélanie, cha future, il a fait comme biaôcoup font dans ches coups d’temps là, no trache des affinitès, des r’ssemblanches.

Alors quand Mélanie li palait d’sen école, a li expiquait qu’alle avait apprins à compter aveuc des marrons pis des alleumettes ; les alleumettes était pou les signes puches, mouins ou égales.

Tit Farnand a répliquè que li étou, il avait apprins à compter comme cha, sauf que ch’était aveuc des glands ou des bouchons en lieuges, suivant c’qu’is avaient sous la main.

- Pis pou les fractions, d’mande cha future, comment qu’ta fait ?

- Bié, lanche Farnand, no s’est dépatouillè tant bié qu’ma ! Etait du, hein ! Malaisé mêime !

- Pasque, nos aôtes, cotinue Mélanie, eul maîte nos d’mandait, la veuille d’apporter des pommes à coutè, pis i donnait tout cha à cha bonne, qu’en f’sait des tartes. Eul l’end’main en coupant les tartes, l’maîte nos espiquait, les d’mie, les quarts, les huitièmes pis puches en f’sant des parts, suivant l’nombe d’éfants qu’no était, pis à la récré, no avait l’dreit d’moger note bout eud tarte. Etait bié !

- Mei étou, j’on apprins comme cha, dit Tit Farnand, était du pareil au mêime, sauf que les tartes, ch’est dans la goule qu’no les prenait !

Dominique Dubos, U.R.C. Grainville la Teinturière

Plaudes ou blaudes : blouses