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La couturié

La couturié

 

Veichi eune histoué didèle à men souv’ni. Oui, euj sais, l’gens ont pin peu des chaôses, mais sont évarés pa les mots.

La couturié que j'vos caôse, est la dernié à porter la robe crinoleine.

D'la crinoleine, vèyez vos c'te grande robe aveu des cerceaux d'ssous, cha muchait les chaôses, tout en y pensant, est cha qu'ain-maient les dames d'âotefeis.

Note couturié, la Zélie itou ain-mait bien les belles robes. Chaque dimanche à la messe, mès qu'a s'agenouillait, la robe s'soul'vait par drié, laissant vei des biaôtés.

A fésait toujou ses Pâques. J'arions vôlu n'ête eune tiote sou'is d'dans eul côfésionnal, paraît qu'moussieu eul cu’è… mais cha no r'gâde pièche !

Alle 'tait toute bélotte, qu'les flambins disaient. Mais queuque chaôse la digonnait la Zélie, eul diâbe !

Dans ses moments là, alle 'tait point sâge, pis fallait qu'cha eus sâche pa tertous au villâge. Mêime cha à seurvait à rien pis que tertous eul savait d'jà ! Cha caôsait drié les portes. J'ons mei-mêime ouie di qu'des feis la nuit, a s'habillait en homme pou aller r'joinde sen amôreû du moment dans eun aôte villâge.

Sen mari qui s'nommait Zozeime, eun bon gâs bien toujou souriant busoquait ailleus à la s 'maïne. I rentrait eul sam'di. Est sû qu'la Zélie passait sen temps très ocueupé, pis cotentait sen p'tit monde pas ! Et, Zozeime est d'venu Zozo comme de juste !

Mès qu'le coucou chantait dans l’bouès à la sortie d'la messe, i'n avait toujou eune môvaise langue pou l'attincher eum p'tieu, pas ! Z-entends-tu eul osè qu'a pin d'nid, i chante pou tei.

Mais li, bon comme eun quignon d'pain blanc, f'sait c'ti là qu'avait pin côprind. Mêime eul cu’è d’eun ai conv’nu (bié sû) disait est eun philosophe !

No m’en a dit biaôcoup d'chaôses su la Zélie, plâsantes ou non… Celle là ente aôtes.

A restait dans eune tite maisonne dans les herbâges, pis pou v'ni la vei, ses cliéants passaient à travers la brêque dans la haie putôt pa la bârrié.

Eun souè, eun jaloux, eun galvaudeux, d'cide eud barbouiller eul trou aveu du bran ! C'ti-là qui c'a présenté eul proumier, l'a pin dû ête déçu pas ! Cha sentait pouint eul sent-bon ! L'a du décaniller vite fait sans rien fé !

Eune aôte oco : c'te nuit la Zélie avait pin rendez-vos cheu elle. Mais c’te feis était aveu queuqu’un d’coséquent du villâge. Fallait qu'cha sâche pouint forchément. Cha s'passait au fossé, drié eul chatel. Eune feis la chaôse finite, la Zélie a dit à s’n amôreû, j'sieus bié aise, d'aucun nos a vu…

Sauf l'affûtier Cléd'leune, pas bien louin, qu’a fé la vouè d'la Zélie ; « Tu dis qu't'as vu parsonne, mais dis pin qu'no t'as pin vue !

Forchément cha s'finite toujou en canchon, pas ! Mais est trop coriâche pou vos la di, j'veux tai ma langue.

Pis vers la chinquantaine Zélie était devenue énorme, mais eul diâbe la caôffait toujou. Cha l'avait pin quitté pis malgré s'n embonpoint, la Zélie avait toujou ses cliéants.

Ah ! Est-i biaô la r'nommée !

Patrice Eulfebve, Yf’tot, U.R.C.

tiré de "Mon Village" (1945) de Francis Yard

caôchouèsé s’lon men bon voulei

 

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