S-n allont qu-ri un Jésus

S-n allont qu-ri un Jésus

 

L’était eune feis, dans z-annèyes trente, eun tit villâge bié jatil, pis tout plein bié comme i faut. Abreuville-les-Chicailleus avait sa mairerie, s’n école, s’n église du dix-huitième, sen chimetié, sen presbytè… mais à bié y r’gâder, il y manquait queuque chaôse. Cha, cha vient pas tout de suite. Mais, dedpis un temps, cha tarabuquait dans la cagnole à Môssieu le mai. La sienne à Môssieu le cu’é, itou : y’avait la fourque du Diabe eud’dans…

A eune épôque, y avait bié eu eune vieuille crouès dans la plaïn-ne… Mais, annuit... Vu qu’alle avait lotemps sarvi de borne à deux véisins qui pouvaient point s’senti, eune annèye, no l’a point eurtrouvèye, la vieuille crouès !

Aussite, à c’t’heu, d’avis du mai et du cu’é, no pouvait pus espérer : i fallait un calvai à la commeune d’Abreuville.

Pou Lixi Le Lanet, eul calvai restait toujou l’endreit oyou que le Pé Leune - point jamais vermineû vu que c’était le bouilleû du coin - y garait cha ca’ette. Eul calvai, était-i pas là finalement que no s’y fésait eul calva. Au vu du mot, était la pareille. « Ramentevé, Lixi… Calva, calvai » était des mots qui s’ensieuvaient, dans le Larousse de ten viû Maîte d’Ecole… Y avait mais que le goût à y mette et le son qui sangeait à la fin.

Lixi fut désigné premié volontai, au terme du Coseil extraordinai qui s’ensieuvit, pou s’n aller qu’ri un Jésus, à la bonne Ville d’à Rouen.

Eul Gus Ballot, eul cantonnier, s’avait adjoint au péripe dans c’te ville d’à Rouen, vu qu’i fallait qu’i sèyent deux. Pou la mairerie, cha coûtait mais que le prix d’un aôte billet de troisième classe aux Quemins de Fé.

No bailla les deux bajas au train de onze heus, à Bréauté, un matin, sans tambour ni trompette.

Rarrivés dans c’te bonne ville, i trachèrent c’t’adrèche su l’bout d’papier du mai, à eune chabotèye du dépôt de la Gare. Au vu de la filomie des acheteus, i fallait point guè ête finas pou vei d’oyou qu’i s’en v’naient et l’vendeu d’estatues et d’objets eud piété, un brin farceû, c’mmencha comme cha :

  • Quiqui vos amène dans note belle ville, bonnes gens ?

  • No z-est v’nu qu’ri un Jésus !

  • Bié, bié… Des Jésus, euj ‘n ons eud toutes sortes. Des pétits pou z-éfants à commeunion…

  • Non, non, vos y êtes pas. Est au moins un grand comme cha qui nous faut. Un pou chiquante francs pou note calvé. Est cha que no z-a donné…

  • Est cha… Est cha. Un courant.

  • Bié, non. Pas un courant. Faut pas qu’i s’ensauve. Est pou le pende…

  • Euj véyons. Alors, i vous faut-i un Christ mouru ou un Christ vivant qu’i demanda eul vendeu, ennercé d’apparenche, mais qui riochait en d’dans comme un bochu ?

A c’te question, eul Lixi, ensenêqué, s’gratta la cagnole et se torna vers eul Gus :

  • No te l’a-ti dit à tei ?

  • Point. No m’a pas rien dit, mei… No me dit point janmais rien.

  • Euj savons-ti, nous s’aôtes, mès j’savons pas ?

Eul vendeu prêchit (ou pressa, est selon) oco eun p’tieu :

  • Véyons, Messieurs, à c’t’heu, faut vous d’chider…

Est l’Gus qui se jeta à l’iaou :

  • Marchez. Donnez-nous eul vivant. No pourra toujou bié l’escoffier à Abreuville, s’i fallut qu’i sèye mouru pou ête pendu…

La fable dit pas qui c’est-i qui fut eul pus emblousé, de c’ti-là d’à Rouen, ou des deux Abreuveu.

Thierry Coté, Chélangue, U.R.C.

 

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